Piroplazmoza ili babezioza je parazitska bolest

png

Piroplazmoza ili babezioza je parazitska bolest, pojavljuje se u mnogih domaćih životinja, a ovom prilikom pozabavit ćemo se, u našem kraju najčešćom, babeziozom pasa. Krpelji nisu uzročnici bolesti, kako mnogi laici misle, oni su prenosnici.

Uzročnik je mali, oku nevidjlivi unutarstanični parazit koji kod pasa voli živjeti u crvenim krvnim zrncima, eritrocitima. Uništavajući eritrocite, jer se u njima razmnožava i hrani se njihovom citoplazmom, psa dovodi do stanja anemije, vrućice i opće slabosti. U velikoj većini slučajeva, ali ipak nije uvijek tako, vlasnici primjećuju da pas odjednom odbija hranu, bilo kakve aktivnosti, teško hoda i ima često tamnu mokraću. Stanje je ozbiljno i treba što ranije psa odvesti u veterinarsku ambulantu.

U našem kraju krpelja ima jako puno, ali ima i povelik broj pasa koji su nositelji uzročnika, pa je velika vjerojatnost da će i vaš pas pokupiti krpelja koji je prenosnik. Ono što vi možete učiniti kako bi prevenirali babeziozu, trebali biste koristiti provjerene preparate za svoje pse i to one koji ubijaju krpelje. Dakle, repelenti, preparati koji „tjeraju“ krpelje, često su biljnog porijekla i nisu nikako najbolji izbor kod prevencije ove opake bolesti.

Preporučene preparate možete kupiti isključivo u veterinarskim ambulantama, veterinarskim apotekama i eventualno pet šopovima u kojima radi veterinar. Ti preparati nam dolaze u obliku ampula čiji se sadržaj izlije na kožu, ogrlica koje postupno otpuštaju djelatnu tvar u kožu, a u novije vrijeme postoje i tablete čija djelatnu tvar iz probave psa odlazi u kožu.

Tomislav Poje DMV univ.mag.chirurg.